1 week Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ferdy Clarijs - WaarBenJij.nu 1 week Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ferdy Clarijs - WaarBenJij.nu

1 week Auckland

Blijf op de hoogte en volg Ferdy

25 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

21-7-14

De volgende dag zijn we eerst naar de presentatie geweest van IEP, onze reisorganisatie. Hier werd veel verteld over het reizen met bus, auto, trein en vliegtuig. En wat voor werk je kan doen en hoe je aan werk kan komen. Daarna zijn we naar Westpac bank geweest om een afspraak te maken om het rekeningnummer te activeren. Vervolgens zijn we met Elke, Leo, Abel, Cissy, Adrian, Lloyd en ik naar de haven geweest en hebben we hier nog wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we naar 2 parken geweest en hebben we tot 6 uur rondgelopen. Abel is een jongen uit Alaska en reist al 6 jaar rond in Hawaii, Indonesië en nu in nieuw zeeland. Hij is chef-kok en stelde voor om voor ons te koken. We zijn naar de supermarkt geweest en hij heeft vervolgens voor ons pesto pasta met garlicbread voor ons gemaakt. Heerlijk! En goedkoop, met 7 personen waren we maar 2,30 euro kwijt.

22-7-14

Vandaag zijn we om 11 uur vertrokken naar Mount Eden met de bus. Net voor het busstation hebben we nog pannenkoeken gegeten. Toen zijn we de Mount Eden gaan beklimmen. Dit is een vulkaan net naast Auckland. Hij was niet zo hoog maar wel stijle stukken lopen. We hadden een mooi uitzicht over de stad en bovenop was een grote krater. Daarna zijn we doorgelopen naar Ponsonbi Rd. Hier hebben we iets gedronken en daarna zijn we naar het hostel van Abel gelopen om zijn koksmes te halen, want hij kon niet koken met al die botte messen in onze keuken. Onderweg hebben we nog veel tweedehands winkels bezocht. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en hebben we gekookt. Weer een super diner met veel groentes. Daarna zijn we naar de Irish Pub geweest.

23-7-14

Vandaag een rustig dagje gehad. Geskypt met Anoes en mams. Daarna nog even wezen slapen want ik had niet zo goed geslapen. Er kwamen om 1 uur s nachts nog nieuwe mensen in onze kamer dus dat was niet zo fijn, maar ja dat hoort erbij. Daarna nog boodschappen gedaan en s avonds gechillt in de TV Lounge. Daarna Elke uitgezwaaid en nog even op internet gezeten.

24-7-14

We zijn vandaag naar Waihiki Island geweest. We zijn vertrokken vanuit de haven van Auckland. De reis duurde 35 minuten. Totdat we er waren heeft het hard geregent en hoopte daarom ook dat het droog zou worden. Toen we op het eiland aankamen werd het echter zo mooi weer dat we onze jas uit konden doen. We zijn eerst naar Oneroa beach gelopen, dit was ongever20 minuten lopen. Dit was een erg mooi stand met en amazing view. Daarna zijn we naar Blackpool beach gelopen en hebben we de kust gevolgt tot aan Goldie Vineyard. Hier was een wijnproeverij met een erg mooie wijngaard met uitzicht. Vervgolens zijn we door gelopen naar Palm beach. Dit was uiteraard ook een super mooi strand met een geweldig uitzicht. Omdat we vandaag zoveel hadden gelopen wilde we de bus terug naar de boot nemen. We moesten echter drie kwartier op de bus wachten. Dus zijn we, he heel vervelend, op het strand gaan wachten. We waren om half 7 terug in het hostel waar we vervolgens met zn drieen hebben gegeten.

Voor fotos kun je op mn facebook kijken.

• 25 Juli 2014 - 10:36

Mams:

Weer een leuk stukje geschreven. Je hebt al heel wat ondernomen in zo'n korte tijd. Kussss

• 25 Juli 2014 - 14:43

Nancy:

Super leuk om je reis belevenissen zo te volgen Ferdy. Wat heb je al veel mooie dingen gezien in zo'n korte tijd!

XXX Ons

• 25 Juli 2014 - 20:34

Jeannine:

Superleuk weer Fer! Ik blijf je avonturen volgen! :-)