Vertrek, Dubai, Singapore en eerste dagen Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ferdy Clarijs - WaarBenJij.nu Vertrek, Dubai, Singapore en eerste dagen Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ferdy Clarijs - WaarBenJij.nu

Vertrek, Dubai, Singapore en eerste dagen Auckland

Blijf op de hoogte en volg Ferdy

20 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar gaan we dan! Om half 10 heb ik thuis afscheid genomen, wat natuurlijk niet zo leuk was. Eenmaal aangekomen op het vliegveld moesten we om 12 uur verzamelen bij de balie van de Emirates. Daar stond iemand te wachten van Travel Active. Toen Berry en Cissy (mijn medereizigers) gearriveerd waren zijn we gaan inchecken. Om half 2 zijn we door de douane gegaan. We vlogen met Emirates met een airbus 380-300. De vlucht viel mee. We kwamen om 11.50 aan in Dubai, hier hadden we geen visum nodig omdat we Europees zijn. We hebben daarom een taxi gezocht en vervolgens zijn we 2 uur door Dubai gereden om langs wat highlight te rijden. Hier zijn we de palm van Dubai opgereden en hebben we het hotel Atlantis the Palm bezocht (http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Atlantis_The_Palm). Daarna zijn we de Burj Khalifa gaan bekijken, wat de hoogte toren van de wereld is met 828 meter hoog. (http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Burj_Khalifa).
Het was nacht en dus donker, magoed de stad leeft ook snachts. Het was erg benauwd en warm, 35graden. Onze volgende vlucht ging rond 9 uur, dus moesten we vervolgens nog eens 6 uur op het vliegveld wachten. Hier hebben we dan maar een beetje geslapen. Vervolgen onderweg van Dubai naar Singapore. Deze vlucht vond ik echt lang duren. Na 2 uur was ik het al beu. Toen we aankwamen in Singapore zijn we opgehaald en naar het hotel gebracht. Dit zag er goed uit met een lekker bed! Eerst zijn we nog iets gaan eten omdat we toch veel honger hadden gekregen. Het was hier trouwens ook 32 graden, dus hebben we de airco opgezocht. Vervolgens hebben we erg lekker geslapen.

De volgende ochtend moesten we er om 7 uur uit om te gaan ontbijten. Het ontbijt was erg goed, met rijst, gebakken ei en gefrituurd gambas. Onze stadstour begon om half 9, we zijn opgehaald met een taxi en vervolgens met een grote bus door de stad gereden en de hightlights bekeken. Singapore is echt een mooie, schone stad. We hebben eerst het Marina Bay Sands hotel bezocht. Daarna hebben we een botanische tuin bezocht met veel orchideen. Dit is het symbool voor Singapore. Na de stadstour zijn we terug naar het hotel gegaan, waar we weer 6 uur moesten wachten. Hier zijn we dus maar weer de stad ingegaan en de airco opgezocht in StarBucks. Vervolgens de vlucht van Singapore naar Sydney van 9:50 pm tot 5:30 al. Hier hebben we Barry achtergelaten, want die gaat eerst baar Australië. Ik heb nog even geslapen en toen ik wakker werd moesten we nog maar 1,5 uur, dus dat viel erg mee. Hierna hebben we 1,5 uur op het vliegveld van Sydney gewacht op de volgende vlucht. Deze duurt maar 3 uurtjes en ik had een stoel bij het raam met 2 vrije plaatsen naast me, dus ik had genoeg ruimte. Het vertrek vanuit Sydney was erg mooi. Je kon heel Sydney zien inclusief de Harbourbridge en het Operahouse. Toen we aankwamen in nieuw zeeland was het mooi weer, wel wat koud maar dat viel eigenlijk nog wel mee, zo een 10 graden. We zijn met een bus naar het hostel gebracht. Het hostel ligt in de grote winkelstraat van Auckland. We zijn na het zien van de kamer, waar 3 stapelbedden staat, de stad in gegaan. Hier hebben we eerst wat gegeten en daarna zijn we naar de zonsondergang wezen kijken bij de haven. We gingen terug naar het hostel, we waren zo moe van de dag dat de om kwart over 7 gingen slapen.

Eerst zijn we gaan ontbijten en daarna zijn we naar de skytower wezen kijken. Hierna zijn we naar een kunstmuseum geweest om ook de geschiedenis van nieuw zeeland te bekijken. We zijn vanuit de haven van Auckland met een veerboot naar het eiland Duvenport geweest. Hier hebben we een kleine vulkaan beklommen waar we een mooi uitzicht over Auckland hadden. Vanaf daar zagen we ook dat er een eindje verderop een rugbywedstrijd bezig was. We zijn hier even gaan kijken wat er leuk was om te zien. Daarna zijn we naar een fort geweest, waar nog veel oude kanonnen stonden en een gangenstelsel was. Toen we terug in Auckland waren hebben we nog even boodschappen gedaan en hebben we savonds noodles gegeten. Toen zijn we naar de Mac geweest voor gratis wifi.

De volgende dag heb ik sochtends 2 uur met danielle geskypt. Ik kwam net mn bed uit en was het half 11, voor haar was het half 1 snachts tot half 3. Daarna kwam er een meisje naar me toe die me nederlands hoorde praten. Zij kwam uit Belgie en we hebben even gepraat en afgesproken om savonds samen te eten en iets te gaan drinken in de stad. Dat was mijn verhaal tot nu toe. Tot snel weer!!

• 21 Juli 2014 - 22:41

Marjolein Polfliet:

hoi Ferdy,
    wat een leuk verslag heb je al gemaakt zeg!!
    het zal wel een hele bijzondere ervaring voor je zijn.
    geniet ervan en let goed op jezelf!!

Gr uit Spanje

peter en marjolein